فرمول موفقیت رو یاد بگیر

اطلاعیه فروشگاه

اطلاعیه فروشگاه : در هنگام خرید حتما روی دکمه تکمیل خرید در صفحه بانک کلیک کنید تا پرداخت شما تکمیل شود مراحل پرداخت را تا آخر و دریافت کدپیگیری سفارش انجام دهید ؛ در صورتی که نتوانستید پرداخت الکترونیکی را انجام دهید چند دقیقه صبر کنید و مجددا اقدام کنید و یا از طریق مرورگر دیگری وارد سایت شوید یا اینکه بانک عامل را تغییر دهید.پس از پرداخت موفق لینک دانلود به طور خودکار در اختیار شما قرار میگیرد و به ایمیل شما نیز ارسال میشود. سایت فوق با کامل ترین و بروزترین طرح های توجیهی پاسخگوی نیازهای شما عزیزان است، امیداست رضایت کامل شما تبلیغ ما باشد.

عوامل نفوذ درادراك 6ص

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 6

 

عوامل نفوذ درادراك :

عواملي كه در مكانيزم ادراكي تأثير دارند به سه دسته تقسيم مي شوند :

ويژگي مشاهده گر (ادراك كننده )

ويژگي و اهداف مشاهده

ويژگيهاي موقعيت

ويژگيهاي مشاهده گر

عوامل موقعيت

ويژگي و هدف مشاهده

ويژگيهاي مشاهده گر ( عوامل ورودي )

اين موضوع مربوط به ويژگيهاي شخصي /انفرادي ميگردد .

1-1 . نيازها و انگيزه ها : ادراك انفرادي اساساً نيازها و انگيزه هاي دروني ر امعين مي كند . آنها چيزهاي متفاوتي را بر طبق نيازها و انگيزه هاي متفاوتشان به دست مي آورند. نيازهاي متفاوت نتايج انگيزش ( تحريكات ) متفاوت مي باشد . تحريكات مردم از موارد گوناگوني ناشي مي شود كه به نيازها ي آنها بر ميگردد . بايد توجه داشت در تفكر آرزومندانه ( خوشايند ) به معني داشتن يك ID يا همان كارت شناسايي كه معرف خصوصيات ويژه فرد است ، براي كاهش روابط تيره تلاش مي كند . در چنين شرايطي مردم فقط چيزهايي را كه در مورد آن تفكر آرزومندانه دارند را مشاهده مي كنند .

2-1 . خود مفهومي : ديدگاه هاي متفاوت افراد ، تصميمات روشني كه در مورد جهان پيرامون خود مي گيرند و يا اينكه در مورد خود چگونه فكر مي كنند ( يا همان خود مفهومي افراد ) . اين موضوع بر پايه تركيب روانشناسي انفرادي پيچيده ، و درك از خود استوار است . شناخت خود يا همان خودشناسي بر شناخت ديگران كمك مي كند .

3-1 اعتقاد ( عقيده و ايمان ) : اعتقادات شخصي برخورد با ادراك را هدايت مي كند . اين خيلي مشكل است براي ادراك ، كه تفكر مافوق عقايدش داشته باشد . چون در بيشتر زمانها به سمت عقايدشان پيش مي روند و افراد به همين طريق ادراك مي كنند . بر طبق گفته هاي دانيل كاتز .

*يك فرد سانسور مي كند محل ابلاغش را تا جايي كه عقيده اش را حمايت مي كند و از حمله خود را دور نگه مي دارد .

* ادراك روي خبر هايي كه از عقايد و شيوه هاي عمل پشتيباني مي كند جستجوي خود را انجام مي دهد .

* در آخر ، مخصوصاً درست وقتي كه سؤال مي شود از شيوه عمل و عقايدشان خودشان را كنترل مي كنند تا حالت تهاجمي نداشته باشند .

4-1 . تجارب گذشته : ادراكات مردم بيشتر از تجارب گذشته شان تأثير مي پذيرد . هر شخص ، تجارب خوبي در گذشته داشته كه آنها را از مشاهدات روزمره و چيزهاي ديگر به دست آورده است .

5-1 . بيان روانشناسي هاي رايج : روانشناسي رايج يا همان قسمت هاي هيجاني نقش مهمي را در زندگي ادراكي مردم بازي مي كند . در اين جا تعريفي كه از شخص داريم اين است كه چه چيزهايي را مشاهده مي كند . مثلاً طريقه مشاهده در حالتي كه شخص احساس خوبي دارد با حالتي كه حالت مساعدي ندارد بسيار متفاوت است .

6-1 . انتظارات : بازي كننده اصلي در تعريف اينكه فرد چگونه مشاهده مي كند انتظازات است . انتظار پيش بيني دقيق حالت خوشايند رفتار هر شخص است . مثلاً اگر شخص در مورد X چنين تصور مي كند كه هيچ نقطه مثبتي ندارد ، حتي اگر X داراي شرايط خوبي هم باشد ؛ باز هم شخص همان گمان اشتباه را در مورد او دارد و هميشه در حدس اشتباه باقي مي ماند .

2- عوامل موقعيت : زمان ، مكان ، و موقعيت زماني نقش مهمي را در ابلاغ ادراك ايفا مي كنند . عواملي كه مي توانند موقعيت را تقويت كنند به صورت زير طبقه بندي مي شوند :


اشتراک بگذارید:

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 10,700 تومان
نمایش لینک دانلود پس از پرداخت هزینه
کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
file220_1483267_3361.zip15.9k